Saturday, November 10, 2012

IF THINGS GETTING HARDER YOU SHOULD BE STRONGER

Assalamualaikum

Hari ni sekadar nak mencurahkan apa yang terasa dan terbuku dihati. You know, sometimes kita akan melalui saat-saat sukar macam tak cukup duit, course dan subject yang kita ambil di universiti sangat susah, masalah tempat kerja, dan juga termasuk masalah cinta.

Saat- saat sukar itu nak tak nak kita kena lalui juga walau sekuat mana kita merungut sekuat mana kita menangis. Tapi saat sukar itu juga membuat kita lebih matang dalam berfikir dalam menilai apa yang baik apa yang buruk tak lupa juga memberi pengajaran buat kita.

Then what should you do when you have to face the bitter situation is do your doa, keep calm and face it with positive thinking. Yeah i know that to make it is hard rather than saying. Tapi manusia yang normal pasti akan ada masalah dan ia juga normal.

When you know there is situation that will turn you upside down then you should avoid it or leave it. Macam aku contohnya. Masa semester 4 galak sangat bercinta sampai pointer jatuh. Then masa semester 5 aku break up masa tengah aku hadap critical situation. Then effect die pointer aku tak naik. Before this my pointer was always good and boleh dibanggakan sebab aku tak pernah couple. Then i know the effect of couple is not good to me and make me getting worse.

Alahh apa nak risau tanpa boyfriend perempuan still boleh hidup. Ada jodoh ada lah kalau takda di syurga kan ada :)

Assalamualaikum







No comments:

Post a Comment